2011. április 11., hétfő

Szőke nő ül az anyósülésen egy BMW-ben


És közben ordít a riasztó.
Nem, ez nem egy vicc kezdete, hanem ez a látvány fogadott, amint kijöttem a metróból. Éppen rohantam a moziba, mert szokás szerint késésben voltam, valahogy nem tudtam nem kérdőn bámulni rá.

Viszont végre nem unatkoztam, néha kacarásztam is, egészében véve jól éreztem magam. Ez manapság ritka nálam moziban. Csak a borzalmas felirat fordítás zavart, na de nem lehet mindenki Speier Dávid...

Csúcshatás, azaz Limitless az eredeti címe a filmnek, ami jobban visszaadja, miről is szeretne hozzánk szólni a rendező úr. Mert a kissé kókadt sorsú írónk egy agyturbósítót kap, amitől minden megváltozik. Egy különleges drog, amitől nem stumm leszel, hanem zseni! Mert persze mindenki "tudja", hogy csak kevés százalékát használjuk az agyunknak, így a lehetőségeink is elég limitáltak az életben. Ezeket a ki nem használt lámpákat kapcsolja fel a cucc, amitől minden világos lesz hirtelen. Meg persze van szerelmi szál és krimi is, meg egy kis politika.

Ez így önmagában nem annyira villanyozna fel, de magával ragadott már a főcím és a zene is a Berlin Callingban jött be ennyire utoljára! Bradley Coopert meg bevettem a kedvencek közé. Már értem, mit bír rajta Rene Zellweger, csak fordítva nem tiszta még a dolog. De hátha hozzájutok egy ilyen pirulához én is egyszer, mert ezt biztosan kipróbálnám! Addig is megemelem a család omega3 adagját! :)

Deniro meg hozta a meleg kalózt a Csillagporból, bár most kőkemény pénzembert játszott... :-)
Az omega3-ról jutott eszembe Elmira receptje, a lazac tatár avokádó krémmel!
35 dkg friss lazacfilé
3 ek. olívaolaj
1 ek. egész apróra vágott lilahagyma
1 ek. aprított édeskömény levél
1 ek. aprított metélőhagyma
1 ek. aprított petrezselyemsó, frissen őrölt bors, ízlés szerint
2 érett avokádó
2 ek. friss grapefruit lé
2 ek. + 1 ek. friss citromlékaviár a tálaláshoz

A lazacfilét éles késsel egészen apróra vagdaljuk. Sózzuk, borsozzuk, összekeverjük az olíva olajjal, lilahagymával, és a zöldfűszerekkel. Meglocsoljuk a grapefruit és citromlével és hideg helyen minimum 2 órát érni hagyjuk.
Az avokádó kikapart húsát kevés citromlével, sóval, borssal összekeverjük.
Tálalás előtt közepes méretű tányérokon tetszőleges formára alakítva tálaljuk a tatárt és mellé adunk egy kanál avokádókrémet. (Lehet két evőkanállal is formázni). Kaviárral és zöldfűszerekkel, citrommal díszítve tálalhatjuk. 
Egy másik nagyon szép tálalási mód, ha egy nagyobb, kerek fém pogácsa szaggatót vagy kekszkivágót leteszünk a tányér közepére, kb. 1 1/2 cm magasan megtöltjük lazactatárral, szépen elsimítjuk a tetejét. Erre egy réteg ugyanolyan vastag avokádó krémet kenünk, majd a formát óvatosan lehúzzuk róla. A tetejét ugyanúgy kaviárral, snidling szálakkal díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése