2013. március 4., hétfő

Amarántos piskóta bazsalikomos citromkrémmel

Nagyon vártam már a tavaszt. Hogy reggel ne ködös, saras, hideg legyen, amikor a kutyákkal ligetben mászkálunk. Hogy ne legyen sötét. Hogy ne legyen tél. Teljen meg a levegő tavasszal és reménnyel. Valahogy, ha süt a nap, mindig úgy érzem, semmi baj nem történhet. Tudom, kicsit bután hangzik.

Ezért is készítettem valami nem nagyon édeset, nem nagyon nehezet. Pille könnyű, ha megettél egy szeletet észre sem veszed.

A tészta:
3 tojásos piskótát csináltam, így igaz, hogy kicsi lett és lapos, de én így szeretem. Meg nem ettük sokan, így nem volt cél, hogy nagy legyen.

Hozzávalók:
3 tojás
6 evőkanál darált, puffasztott amaránt (a DM-ben, vagy jobb közértekben is kapható, egyébként levesbetétnek vagy müzlibe is finom)

3 tojássárgáját kikevertem 2-3 kanál sztívia porral. 3 tojásfehérjét kemény habbá vertem. A két keveréket óvatos mozdulatokkal összekevertem, tettem bele 6 evőkanál előre megdarált puffasztott amarántot és egy kávéskanál sütőport.
Az egészet egy kör alakú formába öntöttem, jelen esetben szilikonosba és a 180 fokra előmelegített sütőben - nyitogatás nélkül - 25 percig sütöttem. A piskóta nem lesz teljesen olyan, mint a hagyományos, kicsit levegősebb és persze nem igazán édes. De nekem nem volt vele bajom. Viszont készíthetitek darált mandulával, vagy darált szezámmaggal is, vagy éppen gesztenyeliszttel. Mindegyik izgalmas szerintem.

A krém:
Én nagyon szeretem a vajat, szerintem a reális paleo teljes értékű része. Sokat is használom. Így ebben a krémben is fő szerepet játszik. Különben ez a krém nagyon jó palacsintákhoz vagy csak úgy magában is. Az angolok lemon curd néven imádják.

Hozzávalók:
3 egész tojás,
ízlés szerint sztívia
3 citrom frissen facsart leve
3 citrom reszelt héja, de ez elhagyható, ha nincs kezeletlen citrom elérhető közelségben
50 g vaj
kevés apróra vágott friss, vagy egy teáskanál szárított bazsalikom

Gőzfürdő felett elkeverem a sztíviát, az egész tojásokat és a citromlevet. Addig keverem, amíg besűrűsödik, ez kb. 10 percig fog tartani. Leveszem a tűzről és eldolgozom a felkockázott, hideg vajjal, és ekkor keverem bele a citrom héját is. Hűtőben egy-két óra alatt krémesen sűrű lesz. Én türelmetlen vagyok, így 20 percre a mélyhűtőbe tettem. Hűtőszekrényben 2 hétig eláll.

A krémet rátettem a piskótára és egy-két órára a hűtőben pihentettem, mielőtt apukámnak elvittem.
Vigyázat, nagyon citromos!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése